fredag 18. februar 2011

Utplassering 18.02.11

I dag har jeg stort sett gjort det samme som de to siste gangene. Jeg scanna bilder. I dag scanna jeg både negativer og vanlige bilder. Negativer er bilder som ligger i en stripe før de er ordentlig fremkalt. Jeg blei ferdig med å scanne alle disse i dag, og kom et godt stykke videre på de andre bildene også, fordi jeg fikk bruke Macen til Karianne, som jobber her. Da går det selvfølgelig raskere. Pga varierende kvalitet på bildene måtte jeg ofte stille inn manuelt lysstyrke på highlights, midttones og skygger på hvert enkelt bilde. Da måtte jeg samtidig som jeg måtte prøve meg fram for å se hva som så bra ut på skjermen, ikke overdrive altfor mye for å beholde bildene nogenlunde som de var.
Men før dette var jeg på handletur i dag. jeg kjøpte 1500 ark, 1 notatbok, 2 penner, DVD-lummer, og postit-lapper. Paradokset var at de ikke hadde postit-lapper på kontoret til å skrive ned handlelista til meg. (Vi brukte et ark.)

PS: Obs! Jeg glemte å si at jeg sist snakka med Karianne om hvordan hun hadde havna i denne jobben. Hun gikk på folkehøgskole før hun gikk på filmskole. (Noe i nærheten av det planen min er.) Så logget hun filmmateriale for Indie Film som sommerjobb og jobbet da mer og mer for dem. Hun anbefalte flere folkehøgskoler innen film, men jeg har lyst å gå en folkehøgskole hvor jeg kan fokusere på musikk, og heller ha film som et valgfag, hvis dette er mulig. Jeg tror det er lurt, siden jeg har gått 3 år på MK, for da for jeg drivet litt mer med hovedinteressen min, så kan jeg bestemme etterpå hva jeg vil drive med resten av arbeidslivet mitt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar